Wat kan ik doen als ik een parkeerboete heb gekregen, terwijl ik wel heb betaald?

Vervelend! In een paar stappen kun je er mogelijk achter komen of de boete wel of niet terecht is uitgeschreven: 

  1. Check in de Tango app bij transacties of je op de dag en het tijdstip waarop de parkeerboete is uitgeschreven hebt betaald.
  2. Staat de transactie er niet bij? Dan is de parkeerboete terecht. Staat de transactie er wel bij? Controleer even of ook het kenteken waarmee je parkeerde correct is. Bij "wel bij" ga je naar stap 3 bij "niet bij" ga naar stap 4.
  3. Toont de parkeertransactie aan dat je met het juiste kenteken had betaald, dan verzoeken wij je bezwaar te maken tegen de betreffende gemeente.
  4. Toont de parkeertransactie aan dat je wel had betaald maar met het verkeerde kenteken. Wij adviseren je dan bezwaar te maken. In het bezwaar kan je aangeven dat je wel had betaald maar helaas het verkeerde kenteken had ingevuld.
  5. Stuur het bezwaarschrift naar de betreffende gemeente met vermelding van je parkeerrechtnummer. Juridisch gezien heb je wel aan je belastingplicht voldaan. Stuur je bezwaarschrift tijdig en correct ingevuld in. Eventueel met een schermafdruk van je parkeeractie erbij. De kans dat je in het gelijk gesteld wordt is dan groot.

 

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 1
- -

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag!
Stuur ons je vraag
- -