Waarom heb ik een parkeerboete ontvangen? Ik heb betaald.

Dat is ontzettend vervelend (ofwel Kilo Utrecht Tango)!

In een paar stappen kun je erachter komen of de boete wel of niet terecht is:

  1. Controleer in de Tango app bij ‘Transacties’ of je op de dag en tijdstip van de parkeerboete betaald hebt voor parkeren.
  2. Staat de transactie niet in het overzicht (en je hebt ook niet op een andere manier betaald)? Dan is de parkeerboete helaas terecht. Staat de transactie er wel? Controleer dan of het kenteken waarmee je geparkeerd hebt overeenkomt met het kenteken op de parkeerboete. Er kunnen nu twee situaties ontstaan:
    a. Dag, tijd en kenteken komen overeen met de parkeerboete > lees stap 3
    b. Dag en tijd komen overeen, alleen heb je per ongeluk het verkeerde kenteken gebruikt > lees stap 3 én 4
  3. Juridisch gezien heb je aan je belastingplicht voldaan. Stuur tijdig een correct ingevuld bezwaarschrift naar de betreffende gemeente en voeg daar het ticket van je parkeertransactie bij (download deze onderaan de pagina van het overzicht van je parkeersessie). Er is een gerede kans dat je in het gelijk gesteld wordt.
  4. Doe hetzelfde als in stap 3, maar geef in het bezwaarschrift aan dat je per ongeluk het verkeerde kenteken had ingevuld.

Parkeerboetes kun je ook voorkomen door de gratis herinneringsberichten in te stellen. Hier leggen we uit hoe je deze kan activeren.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 2
- -

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag!
Stuur ons je vraag
- -