Gerelateerde onderwerpen
- Tanken met de Tango app. Hoe werkt dat?
- Ik heb betaald voor tanken, maar ik heb de extra korting niet ontvangen
- Ik kan niet tanken met de Tango app
- Hoe kan ik mijn Tango (Q8 Liberty) tankpas toevoegen aan de Tango app?
- Met welke betaalkaarten kan ik tanken bij Tango?
- Op de betaalautomaat staat de melding "alleen externe betalingen worden geaccepteerd"
- Ik heb een andere creditcard dan VISA, Mastercard of American Express.
- Kan ik contactloos betalen bij de betaalautomaat?
- Mijn creditcard wordt niet geaccepteerd.
- Ik kan niet tanken: Ik heb een tankbon met foutmeldingscode 116 ontvangen
Ik kan niet tanken: Ik heb een tankbon met foutmeldingscode 116 ontvangen
Foutmeldingscode 116 betekent dat jouw bank geen authorisatie geeft om te tanken. Dit kan te maken hebben met het feit dat je een ontoereikend saldo hebt óf dat bij jouw bank een reservering vaststaat.
Als je tankt bij een onbemand tankstation in Nederland, dan reserveert je bank een bedrag van € 200,- (voorheen € 125,00) om de uiteindelijke betaling te garanderen. Dit bedrag wordt dan tijdelijk geblokkeerd op jouw rekening. Indien er een storing plaatsvindt in het betalingsverkeer kan het voorkomen dat de reservering vast blijft staan. Hierdoor geeft uw bank geen toestemming om te tanken en krijg je foutmeldingscode 116. Wij adviseren je om contact op te nemen met jouw bank. Alleen jouw bank kan deze reservering weer vrijgeven.
Hieronder vind je de directe link naar de contactgegevens van de bekende banken: