Gerelateerde onderwerpen
- Hoe werkt de Tango App?
- Ik heb betaald voor tanken, maar ik heb de extra korting niet ontvangen
- Problemen met de Tango app doorgeven voor iPhones
- Problemen met de Tango app doorgeven voor Android
- Waarom en hoe moet ik mijn locatie delen met de Tango app?
- Waar kan ik de Tango app downloaden?
- Op welke apparaten kan ik de Tango app gebruiken?
Ik heb betaald voor tanken, maar ik heb de extra korting niet ontvangen
Bij Tango tank je altijd met korting op de Tango brandstofadviesprijzen. Wanneer je tankt met de Tango app dan tank je altijd met nog meer voordeel. Je kan telkens vóór je tankbeurt kiezen wat je met jouw extra voordeel wil doen. Zorg ervoor dat je altijd de tankbeurt opstart en bevestigt met de Tango app. Soms gaat er weleens iets mis waardoor de extra korting niet goed verwerkt kan worden.
Er is een probleem met de GPS
Het kan weleens gebeuren dat de telefoon waarmee je de transactie wil opstarten niet de juiste verbinding heeft. Wij adviseren dan ook altijd om de app pas te openen wanneer je daadwerkelijk op locatie bent en altijd gebruik te maken van het 4G/5G netwerk. Onze Tango stations hebben geen wifi-verbinding en we raden het af om gebruik te maken van openbare wifi netwerken.
De transactie wordt niet juist geactiveerd
We zien weleens gebeuren dat klanten al de pas aanbieden aan de terminal voordat het hele proces is doorlopen in de app. Als dat gebeurd, is er nog geen connectie gemaakt tussen de pomp en de app en zal de extra korting niet verrekend worden. Check dus altijd eerst of je het daadwerkelijke scherm te zien krijgt waarop wordt aangegeven dat de connectie is gemaakt en dat je verder kan gaan aan de pomp.
Je hebt de tankbeurt niet binnen 7 minuten afgerond
Een reden dat je wel hebt betaald voor het tanken met de Tango app, maar geen extra persoonlijke korting hebt ontvangen is wanneer een transactie langer duurt dan 7 minuten. Na 7 minuten treedt een veiligheidsmaatregel in werking, waardoor je tankbeurt onvolledig wordt geregistreerd in de Tango app. Dit herken je aan de melding "incompleet" achter de transactie in je transactie-overzicht. Stuur een bericht naar de Tango Klantenservice, zodat wij dat voor je kunnen corrigeren.
Foutmelding ontvangen
Indien je een foutmelding hebt ontvangen kan je het beste een bericht sturen naar de Tango Klantenservice met de foutmelding erbij, zodat wij dat voor je kunnen nakijken.
Transactie stoppen
Heb je een verkeerde pomp gekozen of wil je toch een ander product? Dan is het altijd mogelijk om de transactie in de app te stoppen. Dit kan je doen totdat je de slang pakt. Hierna is het stoppen van de transactie enkel nog mogelijk door de slang weer terug te hangen in de houder. Je krijgt in de app altijd de bevestiging dat de lopende transactie is beeindigd.