Gerelateerde onderwerpen
- Tanken met de Tango app. Hoe werkt dat?
- Ik heb betaald voor tanken, maar ik heb de extra korting niet ontvangen
- Ik kan niet tanken met de Tango app
- Hoe kan ik mijn Tango (Q8 Liberty) tankpas toevoegen aan de Tango app?
- Met welke betaalkaarten kan ik tanken bij Tango?
- Op de betaalautomaat staat de melding "alleen externe betalingen worden geaccepteerd"
- Ik heb een andere creditcard dan VISA, Mastercard of American Express.
- Kan ik contactloos betalen bij de betaalautomaat?
- Mijn creditcard wordt niet geaccepteerd.
- Ik kan niet tanken: Ik heb een tankbon met foutmeldingscode 116 ontvangen
Er is een bedrag van 125, 150 of 200 euro gereserveerd op mijn rekening
Als je tankt bij een onbemand tankstation in Nederland met een bankpas of creditcard, dan reserveert jouw bank een bedrag tot € 200,- om de uiteindelijke betaling te garanderen:
- Bankpas: tot € 200,00
- Visa + Mastercard: tot € 200,00
- American Express: tot € 150,00
Indien het saldo lager is wordt een deel van het restsaldo gereserveerd voor de tankbeurt. Dat heet een pre-autorisatie. Jouw bank blokkeert dit bedrag tijdelijk op je eigen rekening. Normaal gesproken geeft de bank dit bedrag direct na het beëindigen van de tankbeurt weer vrij.
Het kan het weleens voorkomen dat de reservering langer vast blijft staan op je rekening. Dit wordt meestal aangeduid met een * of de melding "pre-autorisatie". Het kan enkele minuten duren voordat dit correct verwerkt is. In sommige gevallen een aantal dagen. Mocht je tegen dit probleem aanlopen dan adviseren wij je om contact op te nemen met je bank. De bank is namelijk altijd de partij die de reservering maakt. Tango ontvangt alleen het daadwerkelijk getankte bedrag.
Hieronder vind je de directe link naar de contactgegevens van de bekende banken: