Gerelateerde onderwerpen
- Tanken met de Tango app. Hoe werkt dat?
- Ik heb betaald voor tanken, maar ik heb de extra korting niet ontvangen
- Ik kan niet tanken met de Tango app
- Hoe kan ik mijn Tango (Q8 Liberty) Tankpas als betaalmethode toevoegen aan de Tango app?
- Met welke betaalkaarten kan ik tanken bij Tango?
- Op de betaalautomaat staat de melding "alleen externe betalingen worden geaccepteerd"
- Ik heb een andere creditcard dan VISA, Mastercard of American Express.
- Kan ik contactloos betalen bij de betaalautomaat?
- Mijn creditcard wordt niet geaccepteerd.
- Ik kan niet tanken: Ik heb een tankbon met foutmeldingscode 116 ontvangen
Er is een bedrag van 125, 150 of 200 euro gereserveerd op mijn rekening
Brandstof
Als je tankt bij een onbemand tankstation in Nederland met een bankpas of creditcard, dan reserveert jouw bank een bedrag tot € 200,- om de uiteindelijke betaling te garanderen:
- Bankpas: tot € 200,00
- Visa + Mastercard: tot € 200,00
- American Express: tot € 150,00
Indien het saldo lager is, dan wordt een deel van het restsaldo gereserveerd voor de tankbeurt. Dat heet een pre-autorisatie. Jouw bank blokkeert dit bedrag tijdelijk op uw eigen rekening. Normaal gesproken geeft de bank dit bedrag direct na het beëindigen van de tankbeurt weer vrij.
Storing betalingsverkeer
Indien er een (korte) storing in het betalingsverkeer is, kan het voorkomen dat de reservering langer vast blijft staan. Je ziet dat dan op jouw online betalingsoverzicht, meestal aangeduid met een *. Dit kan enkele minuten duren, in sommige gevallen een paar dagen. Het kan ook zo zijn dat de reservering na het opnieuw laden van uw internetpagina weer verdwenen is, omdat de betaling inmiddels op de juiste wijze is verwerkt. Indien dit niet het geval is, adviseren wij je om contact op te nemen met uw bank. Alleen jouw bank kan de reservering opheffen.
Hieronder vind je de directe link naar de contactgegevens van de bekende banken: